16 Temmuz 2011 Cumartesi

Marlene Dietrich (stil ikonu)

























                                                         
        Bir kadının her halimi özel olur? Bu soru Marlene için bana sorulsa  vericeğim cevap hiç kuşkusuz ;Evet evet evetttt...  benim özellerimden bir tanesi ki onu çok rahat hayal dünyamda barındırıyor ve  onun adı ile başladığım işlere ,yaptığımı rahatça yansıtabiliyorum.Marlene'nin gerçek adı  ''Maria Magdelena Dietrich'ti''.Alman asıllı sinema ve şarkıcıdır.Tam bir Alman bombası diyebiliriz,Almanya'dan çıkmış en yetenekli,en güzel ve en ünlüdür benim listemde,Almanlar onu 9.sıraya yerleştirsede ben kabul etmiyorum:).1901-1992 arasında yaşamıştır.Marlene'nin çocuklugu kolay geçmemiştir,10 yaşında babasını kaybeder ve ardından çok geçmeden annesi babasının en yakın arkadaşı ile evlenir.Çocuklugunda şiir,tiyatro ve çello kursları ile kendini donatmiştir.Uzun kariyerine ilk önce kabare şarkıcısı olarak başlamıştır.20'lerde adım attığı sinema dünyasında 30'unda herşey rayına oturmuş ve yıldızı parlamıştır.Belli bir dönem II.Dünya Savaşında askerlere moral adına cephelerde şarkı söylemiştir.Rudolf Sieber ile 1924'te dünya evine girmiştir. Maria Elisabeth Sieber'i   diger adıyla'' Maria Riva'' aynı yıl dünyaya getirmiştir.Marlene'nin 40, 50 ve 60'lar  çok büyük çıkış yaptığı zamanlar olmuştur.Zamanla döneminin stil ikonları haline dönüşmüştür.Boşuna hastayım ben bu yıllara kimler gelmiş kimler geçmiş .Sanki bu yüzyılda herşey başaşağı aktarılmış buguna hiçbirsey bırakmamak adına.Bütün sevdiklerim hayran olduklarım hatta kendimi bulduklarımın birçoğu ben dünya'ya gözümü açmaya yakın bir bir uçup gitmişler.Çok üzücü...Eminim ki benim gibi insan hayatını içine sindirenler,eksik hissedikleri gülüşleri ,hüzünleri,kelimeleri...onların sadece resimlerine bakarak,hayatlarını tekrar tekrar okuyarak,filmlerini izleyerek,şarkılarında eşlik ederek tamamlıyorlar.Bu arada Marlene'nin o kadar çok filmleri var ki yazmakla bitmez liste fena uzun ama herbiri tasarımcı adaylarına ilham için referans mektubu,mutlaka ama mutlaka bulun ,arayın tarayın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder