18 Temmuz 2011 Pazartesi

Factory Girl - (Edie Sedgwick) Kısacık ömrün hikayesi.



       Başrollerini Sienna Miller ve Guy Pearce paylaşmaktadır.O kadar gerçekçi ki ,öldüklerine inanmak zor geliyor.İki aktristinde oyunculuğuna bayılıyorum ama bu filmde ayrı hakkını vermişler.''Hayat çizgim kırık benim,30'umu göremiyecegim. '' bu cümle Edie S. aittir,hissettigini ,dudağından dökülen cümlelerini yaşamıştır.Filmde şimdi ve ya bundan önce ne farkeder ki ün,şöhret adına bir  kayboluş  öyküsü görüyoruz.1960'ların ikonu olan  Edie'nin gerçek hayat hikayesine tanık olyoruz.Filmin içerigi hakkında yorum yapmaya cesaretim yok,yansitılan gerçek bir hayatın öyküsü,bir tarafta Edie diger tarafta Andy Warhol ikisinin yeri ayrı benim dünyamda.Edie'nin 28 senelik ömrü dantel gibi işlenmiş filme,haddinden fazla başarılı olmuş.Hikaye o kadar hüzün doluki ağlamamak elde değil,acı sona tanık olmak.Bu filmin ardından birçok kavramı tekrar tekrar incelemeye karar verdim aile,arkadslık,sadakat,samimiyet...Film o kadar çok soru işaretleri ile dolu ki ne zamn oturup izlesem kendi kendime hep aynı soruları sorar  ve acı kokan soruları cevaplıyamadan bir köseye bırakırım,filmin sonunda Andy'nin konuşması inanılmaz ilginç gelir ve farkında olmadan tekrarını alır dinlerim.Hissettigim ,izlemekten asla sıkılmayacağım ve arşivimin gözdelerinden birtanesi.Tasarımcı adayları için listelerinin kült filmi olmalı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder