14 Temmuz 2011 Perşembe

Hala bana güveniyorsun( Tavan arasından bir mektup)

Mark Twain'in Livy diye seslendigi Olivia Langdon'a yazdığı mektup...
  Cleveland,24 Ocak 1869
   Sevgili Livy,
   Sonunda geldi,Sparta mektubu.Tüm en gizli korkular gibi,bu da acılır açılmaz kendimi yeniden güvende ve herşetin üstesinden gelmeye hazır hissettim.Hevesle,içinde tek bir şey aradım,bulursam güvende olucaktım ve işte buldum,hala bana güveniyorsun.Bu yeterliydi ve bütün istedigim buydu.Sen benimle oldugun sürece önüme konan hiçbir görev benim için o kadar güç olmayacaktır ama yüreğim,ellerim ve beynim onu yavaşça,bazen senin  tezcanlılıgına bürünen huyunun umudunu kıracak biçimde de olsa ,kesinlikle yerine getiricektir.Son iki mektubunda bana hala güvendiğini ve bu mektupla beni hala sevdığinin kanıtı olarak yazdığını görüyorum,ama asıl arzuladığım,fırtına yüreğini sarstığı zamanlarda da bu güvenin yerini koruması.Bu belirtiyi bulacagıma inanmıştım çünkü güveninin çocukça bir heves ,gün ışığı ile ortaya çıkıp güneşin batışı ile birlikte  yok olmaya mahkum yaratık gibi olduğunu hiç düşünmedim.Bu güven sağlam temellere dayanıyordu ve ben artık tatmin oldum.Geçmişte yaşadıgım hayatı eğer uzaktan ,benim gizli yüregimi tanımadan izlemiş olsaydın benden nefret ederdin,ama ben o hayatı yaşadım ve geride kaldı..Geriye doğru yaşamıyorum benTanrı doğru yola girmiş günahkarlara daha önce ne yaptıklarını değil yanlızca şimdi ne yaptıklarını ve yapacaklarının hesabını sorar. Bu da senin bana sorduğun şey.Ne yaptığımı gösterip ne yapıcağımı kanıtlamam gerekiyorsa benim için hava hoş.Söz konusu olan ,geçmişte ne yaptığımsa ,herseyi acımasızca ve tüm ayrıntılarıyla babana,annene ve sana,Livy-her şeyi bilmen daha iyi olacagından -,anlatmadığım için yanlızca özür diliyebılırım.Olmadıgım gbi görünmeyecektim.Eger şuanda dikkatsiz ve hatalı konuşuyorsam ürkekçe davrandığımdandır.,çünkü bu mektuba başlamadan önce şu son aylarda dudaklarımdan defalrca dökülen  o duayı ettim:Senin yanlış yorumlayabilecegin ve yüzden kendini aldatılmış hissedeceğin  bir şeyi bilinsizce ya da akılsızca ağzımdan kaçırmaktan,sana karşı ne kadar saf duygular beslesemde herhangi bir ikiyüzlülük lekesi ve ya gölgesiyle suçlanmaktan korunmayı,senin değer biçilemeyen sevgini,ve şu anda benim için çok değerli olan  ama  o zamn boş ve nefret edilesi  bir tutsaklığa dönüşecek olan hayatımı yitirme pahasınada olsa  sana kareşı tamamıyla dürüst ,içten ve açıksözlü oplabılmeyi diledim.Bu nedenle seninle Tanrı'nın huzurunda konuşuyorum ve diyorum ki,ben şu anda geçmişte oldugum kişi değilim;en yüksek değere ,en yüksek Hristiyan üstünlüğüne ulaşmak için çabalıyorum ve çabalayacağım: her ne kadar bunu söylerken yüzüm kızarabılirse de geçmişimle ilgili annen ve babandan saklayacagım birsey oldugunu sanmıyorum ve eğer seninle evlenirsem  bir daha yaşamım boyunca  başıboş dolaşmayı istemıyecegime  yürekten inanıyorum.Bunları söylerken içinde bulunduğum koşulllar sanki onları  bir yeminle desteklemişim gbi ciddi ve agır.
     Baban ve annen herşeyi gözardı ediyorlar,Livy; o da zamanımın dörtte üçünde,sorunlu olarak,çok gezen birinin yaşamını sürdürdüğüm-yanlızca dörtte biri kendi seçimim olan yaşam.Şu son yıllarda  işim çok gezmemi gerektirdi-ve herkes bilir ki zorla yapılan çok şeyin az çekiciliği vardır.Çok gezmek benim için bir alışkanlık değil-bu sözcük körü körüne bir düşkünlügü çagrıştırsa da.Kolayca yemin edebilirim ki içimde tüm dolaşma istegi ölmüş durumda benim için.Hem de buna ülkedeki herhangi bir yargıcın önünde özgürce yemin edebilirim.
    Çok gezmek benim için bir alışkanlık değil,ne de böle birşeye eğilimim var Beş yıllık bir kürek mahkumu  buna alışıp her zaman  kürek mahkumu olamyı düşler mi?Bir dolap beygiri,işine olan aşkından çılğına dönüp bunu sürdürmek ister mi?Ve bir güclükten  diğerine itilen,istemediği halde uzun süre oradan oraya dolaşmaya zorlanan benim,bundan gerçekten hoşlandığımı ve vazgeçemeyecegimi düşünmek mantıklı mı? Hiç sanmıyorum...
    Çok yorgun ve uykusuzum,uzanmam gerekiyor.Seni bir görebilseydim,sevgilim,inandırabilseydim-,benim olmanı isteyebileceğin herşeyi olmak konusundaki karalılığımıb ciddiyetine inandırabilirdim(...) Seni görene kadar sabırlı olman,bana olan güvenime sıkıca sarılman ve senin değerli aşkının hala bana ait olması için dua ediyorum. Sparta mektubu benim için  bir kutsamaydı,bir sıkıntı değil.

  SEVGİYLE ÖPÜYORUM,
  SEVGİLİ LİVY-HER ZAMN İÇİN SAML

   Mark mektubunda endişe yollamış Livy'e ,bu endişenin adı sevilmek ,sevmek olsa gerek.1800'lerde ask'lar  mektuplara sığdırılır ömür olurdu,şimdi ye deginmek dahi istemiyorum. Bir ömür denilen aşkları karalasan bir mektup çıkmaz..Aşk kelimesi kime ne ifade eder bilmiyorum ama  ben hala  kayıp ruhum'un kayıp prensini bekliyorum.Livy bu mektuba ne karşılık verdi bilinmez (bulursam paylaşırım) ama bütün yollarım sen oldun diyen Mark'a da bekliyorum seni demiştir.Farid Farjad eşliginde (özelllikle bahar-pandora)  mükemmel ikli yakalanıo

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder